Smit Supply Chain Advies
Pr. Julianastraat 1
8281 CK Genemuiden
T +31 (0) 38 200 40 90
E info@smit-sca.nl

    Waarover wilt u meer informatie ontvangen? Voor welk vakgebied? Of boek hier een gratis online strategiesessie
    Meer weten? Wij nemen contact met je op Neem contact op

    Het verbeterpotentieel omzetten naar een concreet resultaat

    Ontdek waar jouw kansen liggen?

    Een succesvolle aanpak

    Onze aanpak vanuit het prestatiehuis is altijd gericht op de klantbehoefte. Wat maakt onze aanpak succesvol? 

    • Vanuit een integraal klantbeeld, bepalen we samen de ontwikkelingsbehoefte met een BedrijfsScan
    • De betrokkenheid van de medewerkers tijdens een BedrijfsScan creëert draagvlak voor de toekomstige ontwikkelingen
    • De vertaling naar een BedrijfsStrategie en het verbeterprogramma is praktisch en to the point
    • Eigenaarschap, draagvlak en een praktische vertaling zijn de sleutelwoorden voor een duurzaam resultaat
    • Vanuit het PrestatieHuis wordt verbeterpotentieel in beeld gebracht

    PrestatieHuis

    Het prestatiehuis geeft alle onderdelen weer die aandacht behoeven in geval van het organiseren van een professionele bedrijfsvoering. Het huis bestaat uit de volgende onderdelen

    Purpose, missie, visie, kernwaarden
    Dit is het fundament waarop gebouwd wordt. Zoals bij de bouw van een huis begonnen wordt met het fundament, is het goed te bepalen wat de organisatie ten diepste drijft (purpose) en waar de organisatie aan herkenbaar is (kernwaarden), wat het bestaansrecht is (missie) en waar de organisatie voor wil gaan (visie).

    Bedrijfsstrategie
    In de bedrijfsstrategie wordt gedefinieerd hoe de visie gerealiseerd moet gaan worden. Hier wordt allereerst gekeken naar sterktes en zwaktes enerzijds en kansen en bedreigingen anderzijds. Vervolgens wordt bepaald welke Product Markt Combinaties (PMC’s) bediend gaan worden, wat voor de bediening hiervan vanuit het klantperspectief belangrijk is (product innovatie, klantaandacht, superieure operatie en uitvoering), en hoe dit door de onderneming op bedrijfsniveau gerealiseerd gaat worden. Tenslotte worden concrete doelstellingen gedefinieerd om tot realisatie van de bedrijfsstrategie te komen

    Functionele strategieën
    De bedrijfsstrategie wordt door vertaald naar een marketing en verkoopstrategie (commerciële strategie), een supply chain strategie en strategieën op het gebied van Finance, IT, HR etc. Deze functionele strategieën moeten vervolgens uitgewerkt worden in processen, systemen en de organisatie.

    Organisatie & Mensen
    Is er duidelijkheid met betrekking tot taken en verantwoordelijkheden? Hoe loopt de interne communicatie? Hoe werken medewerkers en teams samen? Zijn er mogelijkheden op het gebied van opleiding en talentontwikkeling?

    Processen
    Dit behelst procesmanagement en procesinrichting in algemeen zin, maar ook functie specifieke processen (bv. marketing, verkoop, supply chain management, HR, IT, Finance) als ook cross-functionele processen (bv. performance management, verandermanagement, veiligheidsmanagement, project management, duurzaamheidsmanagement, etc.).

    Systemen
    Processen en mensen worden ondersteund door machines, hard- en software. Ook onderwerpen zoals data analytics, business intelligence en master data management vallen hieronder.

    KPI’s
    Key Performance Indicatoren (KPI’s) geven aan of de organisatie op koers ligt om de gestelde strategische doelen te realiseren.

    Leiderschap
    Hoe ziet het leiderschap en aansturing er binnen de organisatie eruit? Hoe ervaren medewerkers dit?

    Cultuur
    De bedrijfscultuur bestaat uit de ongeschreven regels, gewoonten en gedrag van de medewerkers binnen een organisatie. De impact van de bedrijfscultuur is groot: ze bepaalt hoe goed je je voelt op het werk, hoe collega’s met elkaar omgaan en hoe succesvol een bedrijf is. De samenwerking, vertrouwen en feedback binnen de organisatie wordt bekeken.

    Wat wij nog meer voor u kunnen betekenen

    Dashboards

    Onze visuele dashboards geven je meer in- en overzicht. Je krijgt de juiste informatie op het juiste moment. Hierdoor kom je meer aan het stuur van jouw organisatie te zitten en kun je richting gaan geven aan de toekomst.

    Supply Chain

    Op zoek naar de optimale balans tussen werkkapitaal, operationele kosten en een optimale servicegraad? Wij helpen jou vanuit Supply Chain management met een heldere aanpak van strategie naar uitvoering en realiseren een maximale ondersteuning.

    Maak kennis met ons team

    Lotte Brom

    Consultant
    Met specialisatie in Finance en Supply Chain Management

    Verder lezen

    The best way of learning about anything is by doing

    Bert-Jan Pleijsier

    Directeur
    Consultant op het gebied van strategisch (IT) advies

    Verder lezen

    Wil je alleen maar snel? Ga alleen. Wil je ver komen? Dat doen we samen.

    Niek Beens

    Consultant
    Met specialisatie in Supply Chain en Lean

    Verder lezen

    Don't blame the people, blame the process

    Albert Beens

    Interim Manager/Directeur

    Verder lezen

    "Een schipper die vaart zonder doel klaagt altijd dat de wind verkeerd staat." (Seneca)

    Jan Teerds

    Directeur TNP Groep West

    Verder lezen

    Werken aan verbinding werkt!

    Kristelle Nieuwbroek – van der Bijl

    Office manager
    De onmisbare schakel in een soepele organisatie

    Verder lezen

    Where focus goes, energy flows.

    Marcel Knobbe

    Interim manager/directeur

    Verder lezen

    Aanpassingsvermogen: het nieuwe concurrentievoordeel!

    Bertine Riezebos

    Consultant

    Verder lezen

    Mensgerichte aanpak, resultaatgerichte oplossingen

    Martin Post

    Martin Post Voor mij is de belangrijkste les van 18 jaar ondernemerschap dat, om te kunnen groeien, het van belang is dat je als ondernemer durft te vertrouwen op de mensen in jouw team. Vorm heldere processen, verbind mensen en afdelingen op een organische manier met elkaar. Ondernemen is risico nemen dus durf het dan

    Verder lezen

    “Het gaat niet om wat je vraagt maar om wat je moet weten”

    Harm Jan de Roover

    Supply Chain consultant
    Demand planning | Supply Chain | Productie planning | S&OP

    Verder lezen

    I help companies to improve their Supply Chain.

    Marius van de Groep

    Bedrijfsadviseur

    Verder lezen

    "No need to think outside the box, simply realize there is no box."

    Arjan van Keulen

    Business Development

    Verder lezen

    De weg naar succes is altijd in ontwikkeling

    Dick Smit

    Directeur
    Consultant op het gebied van strategisch (Supply Chain) advies

    Verder lezen

    Laat je dromen niet voor altijd dromen blijven. Het is de bedoeling dat je er iets mee doet.

    Harry de Velde

    Interim Manager/Directeur
    Specialist op het gebied van doelen, resultaat- en procesverbeteringen

    Verder lezen

    "If everything seems under control, you’re just not going fast enough." (Mario Andretti)